volgende brunch : zondag 24 november, nog plaatsen beschikbaar

FAQ

Heb je nog een vraag om ons lijstje aan te vullen? Stuur een mail, bel ons op, kom eens langs en we helpen je graag verder!

 

Hoe plaats ik een bestelling?

Navigeer in het menu naar SHOP en vandaar naar ABONNEMENT / LOSVERKOOP.
Daar zie je alle producten die wij aanbieden op vrijdag en zaterdag. Als je op het product klikt kan je de lengte van je abonnement kiezen (éénmalig / 1 maand / 3 maand / 6 maand) en bij welk ophaalpunt je jouw product wenst op te halen.

Waar kan ik het volledige gamma ontdekken?

Momenteel kunnen nog niet al onze producten online besteld worden.
Spring gerust op zaterdag voormiddag binnen in onze atelierwinkel of breng een bezoekje aan de Moscoumarkt op vrijdagnamiddag of de Boerenmarkt in Tielt op zaterdagnamiddag. We streven ernaar steeds meer producten op bestelling te kunnen aanbieden en zullen de webshop stapsgewijs aanvullen.

Kan ik mijn abonnement uitstellen?

Kort antwoord: Ja!

Lang antwoord: Het gebeurt wel eens dat je verhinderd bent om je wekelijkse bestelling af te halen. Dan kan je ervoor kiezen om het brood door iemand anders te laten ophalen. Afhankelijk van het ophaalpunt kan je ook de dag nadien terecht om je brood op te pikken, of je schuift je bestelling een week door. Als je ervoor kiest het brood door te schuiven, laat het ons dan zo snel mogelijk weten (ideaal is 1 week op voorhand) zo weten wij dat we geen brood moeten voorzien en zijn er geen overschotten. 

Wat als ik mijn bestelling vergeet op te pikken?

TIP: zet een wekelijkse herinnering in je agenda! Toch eens je bestelling uit het oog verloren? Bel in eerste plaats het ophaalpunt op om rechtstreeks te kunnen afspreken. Vaak kan je er op een ander moment terecht. Het product wordt wel van je abonnement gehaald.

Kan ik kiezen welk brood ik bestel?

Wij bakken elke week ons signature WILDE WESTEN brood. Een heerlijk desembrood van spelt, tarwe en rogge. Daarnaast bieden we ook andere producten uit ons assortiment aan als abonnement of losverkoop.

Wanneer ligt mijn bestelling klaar?

In het atelier kan je al vanaf 9u terecht, de andere ophaalpunten worden in de loop van de voormiddag beleverd. De bestellingen liggen ten vroegste om 10 uur en ten laatste om 14 uur klaar voor ophalen, afhankelijk van het ophaalpunt.

Hoe lang kan ik het brood bewaren?

Dankzij de hoge hydratatiegraad kan extra brood extra goed bewaren. Je bewaart het brood best in de broodzak of in een linnen zak. Elke dag zal het brood wat droger worden. Wanneer het brood net iets te droog is (vb. op dag 4) is het heerlijk in de toaster, maar de kans is groot dat het dan al lang op is.  

Kan ik het brood invriezen?

Je kan het brood invriezen, wij raden aan dit op zijn geheel te doen of met halve broodjes. Om een brood uit de diepvries op te eten bakken wij het nog eens kort af: ± 10 minuten op 150 graden. Zo is er terug een krokante korst zonder te veel vocht verlies.

Wat is de levertermijn?

Wij vragen om je bestelling ten laatste zondagavond in te voeren. Zo hebben wij de tijd om de bestellingen te verwerken om dan op dinsdag de eerste aanzet te doen voor het brood dat op vrijdag wordt geleverd.

Waarom is extra brood zo lekker?

Lokale kwaliteit en voedzaamheid primeren bij ons. Elk deeg doorgaat een langzaam natuurlijk proces waardoor smaken kunnen rijpen. Wij staan in rechtstreeks contact met de boeren en molenaar voor een optimale opvolging van onze pure ingrediënten. Daarnaast blijft bakker Tijs experimenteren om te evolueren.

Waarom hebben de broodzakken geen parafinelaag?

Wij zijn steeds op zoek naar de balans tussen ecologisch en praktisch verpakken. In een ideale wereld brengt iedereen eigen herbruikbare verpakking mee, maar zover zijn we nog niet. Wij kiezen uit ecologische overweging bewust voor broodzakken zonder parafine, dit zorgt ervoor dat de zak iets minder luchtdicht is.